İnsanlığın Yüzünü Güldüren Gözyaşı

Tekirdağ’ın Muratlı İlçesi’nde 2 yıl önce böbrek yetmezliği teşhisi konulan ve hayatını diyaliz cihazına bağlanarak sürdürülebilen 24 yaşındaki Gökhan Tarakçı, komşusu 61 yaşındaki Arif Kocabalkan’ın verdiği böbrek ile hayata tutundu. İstanbul’da yapılan böbrek naklinin ardından hayata yeniden başladığını ifade eden Tarakçı, "Arif amca babamı kahvehanede çaresizce ağlarken görünce durumu öğrenip böbreğini verdi. Ona nasıl teşekkür etsem bilemiyorum" dedi
Muratlı İlçesi’nde hamallık yapan 24 yaşındaki Gökhan Tarakçı’ya 2 yıl önce rahatsızlanarak gittiği Tekirdağ Devlet Hastanesi’nde böbrek yetmezliği teşhisi konuldu. Hemen tedavisine başlanan Tarakçı, uygun böbrek beklerken hayatını diyaliz cihazına bağlı olarak sürdürdü. Geçtiğimiz hafta baba İsmail Tarakçı, çaresiz olduğunu söyleyerek kahvehanede arkadaşlarına oğlunun durumunu anlattı. Gözyaşlarına boğulan baba maddi imkanı olmadığı için oğluna dilediği gibi bakamadığından yakındı.
Duyar duymaz böbreğini bağışladı
Tesadüfen kahvehaneye gelen komşusu Arif Kocabalkan, genç adamın hastalığını duyup kendi böbreğini vermeyi teklif etti.
İstanbul’da özel bir hastanede yapılan testlerde böbrek nakli için uyumlu olduğu belirlendi. Hastanede yapılan nakil operasyonu ile Arif Kocabalkan bir böbreğini Gökhan Tarakçı’ya verdi. Bir süre hastaneden kaldıktan sonra taburcu olan Gökhan Tarakçı, nakilin ardından diyaliz cihazından kurtulduğu için çok mutlu olduğunu söyledi. Hayata komşusunun böbreğiyle yeniden başladığını anlatan Tarakçı, "Çok mutluyum, Arif amca büyük bir iyilik yaptı. Böbreğini verdi. Ona nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum. Nakilden sonra da iyi bakılmam gerektiği söylendi. Maddi imkanım olmadığı için enfeksiyon kapmaktan korkuyorum" dedi.
"Seve Seve Verdim"
Bir gencin hayatını kurtardığı için büyük bir mutluluk duyduğunu belirten Arif Kocabalkan ise, "Yıllardan beri komşuyuz. Diyalize gittiğini görüyordum. Tabi yaşı genç çok üzülüyordum. Babasının kahveye gittiğimde ağladığını gördüm. Yanına gittim ‘ben senin oğluna seve seve böbreğimi veririm’ dedim. Hiçbir para talep etmem hiçbir beklentim de olmaz. İnanmadılar bana, sonra hastaneye gittik. Kan grubu uyuştu daha sonra İstanbul’da gerekli tahliller yapıldı. Böbreği verebileceğim anlaşıldı. Daha sonra nakil gerçekleşti. Bir gencin kurtulması bana büyük bir mutluluk veriyor. Ben bunu Allah rızası için yaptım. Ben artık yaşasam ne olur ölsem ne olur" dedi.
Baba İsmail Tarakçı ise, oğlunun yaşamasını sağlayan Arif Kocabalkan’a minnettar olduğunu belirterek, "Allah razı olsun Arif Kocabalkan’a oğlumu canlandırdı" dedi.

Kaynak:Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...