Herkese, Her Yerde, Dünya Standartlarında, Bedelsiz Eğitim!

Eğitim sistemimizin, gündemimizde "Dershanelerin kapatılması" konusu ile çok geniş bir yer ettiği bir zamanda "Khan Akademi" isimli, gönüllü ve ücretsiz olarak insanlara eğitim imkanları sunmayı hedefleyen bir organizasyonu Türk insanının kullanımına açıldı. Takdir edilmesi ve önünde saygı ile eğilinmesi gereken bir çalışma bu. İnsanlık adına böyle çalışmaları ancak yüce gönüllü insanlar başarabilir. Bu insanlar her türlü övgüye ve desteğe layıktırlar. Bu çalışmanın eğitime, öğretime ihtiyacı olanlara ulaşabilmesine ve hayırlı sonuçlara vesile olmasını temenni ederek, blog olarak bu konuda elimizden gelen tanıtım çalışmalarına katkı olabilecek bir şeyleri yapmaya çalışacağız. Tüm emeği geçenlere tekrar teşekkür eder, aşağıda bu organizasyon hakkındaki tanıtıcı bilgileri ilgilenenlere sunarız. iyiturks
Herkese, Her Yerde, Dünya Standartlarında, Bedelsiz Eğitim!
Khan Academy, alışılagelen eğitim sistemini değiştirip geliştirmeyi ve özgürleştirmeyi hedefleyen; kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. Amacı, isteyen herkesin, istediği an, istediği yerde dünya standartlarında ve ücretsiz eğitim alabilmesini sağlamaktır.
Khan Academy web sitesinin tüm içeriği herkese açıktır: Öğrenci, öğretmen, işadamı, evhanımı ya da dünyamızı ziyaret eden meraklı bir uzaylı... Kim olursanız olun, Khan Academy'deki öğrenim içerikleri ve kaynaklarına hiçbir bedel ödemeden ulaşabilirsiniz. Khan Academy'nin sunduğu kişiye özel öğrenim içerikleri ile kendinizi geliştirebilir, ders çalışabilir, sınava hazırlanabilir, çocuğunuza öğretebilir, ya da öğretmenseniz Khan Academy'yi sınıfınızda kullanabilirsiniz.
TFA, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı  ve Khan Academy Türkçe yöneticileri Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde bulunan Khan Academy ofisini ziyaret ederek Khan Academy’nin kurucusu Salman Khan ile bir araya geldiler. Khan Academy Türkçe'nin Kasım 2013'de gerçekleşecek bir basın toplantısı ile resmi tanıtımının yapılması bekleniyor.
2006 yılında Amerika’da kurulan Khan Academy bugüne kadar 300 milyon ders verdi. Binlerce video, örnek problemler ve alıştırmalar ile eğitim veren ve internet üzerinden tamamen ücretsiz olarak ulaşılabilen Khan Academy tüm dünyada eğitimciler tarafından eğitimde reform olarak nitelendiriliyor ve geleceğin eğitim sistemi olarak tanımlanıyor.
Khan Academy’nin kurucusu Salman Khan, Fortune dergisi tarafından dünyanın 40 yaş altındaki en başarılı 40 ismi arasında kabul edilirken, Time dergisi tarafından dünyadaki en önemli 100 isimden biri seçildi. Bugüne kadar birçok derginin kapağında yer alan Khan’ın eğitim ile ilgili yaptığı konuşmalar milyonlarca kişi tarafından takip ediliyor.
STFA’nın girişimiyle Türkçe eğitime destek amacıyla kurulan ve Khan Academy’nin dünyadaki ilk ve tek resmi iştirakı olan Khan Academy Türkçe, Khan Academy’nin Amerika ofisi ile işbirliğini güçlendirerek sunduğu eğitim deneyimini daha da geliştirmeyi hedefliyor.
Bir STFA vakfı olan ve 1992 yılından beri hizmet veren Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı tarafından Türkçeleştirilen 1500'e yakın Khan Academy dersine hiçbir ücret ödemeden www.khanacademy.org.tr adresinden ulaşabilir, yeni eklenen dersleri Twitter ve YouTube'dan takip edebilir ve Facebook sayfasına üye olabilirsiniz.
Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı
Bir STFA Vakfı olan Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı, ülkemizde gereksinimi duyulan yabancı kökenli bilimsel yayınların kar amacı olmadan Türkçe’ye çevrilmesi, Türkçe bilim ve eğitime destek vermek amacıyla STFA’nın kurucularından Sezai Türkeş tarafından 1992 yılında kurulmuştur. Vakıf, 2012 yılında Khan Academy ile karşılıklı yapılan bir anlaşma sonucunda eğitimi yeniden şekillendiren ücretsiz eğitim portalı khanacademy.org sitesi ve içeriğinin Türkçeleştirilmesi görevini üstlenmiş ve orjinal site dışında Khan Academy ismini kullanmakla yetkili ilk ve tek kurum haline gelmiştir.
Khan Academy Türkçe, Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı'nın eğitim alanında yürütmekte olduğu bir sosyal sorumluluk projesidir, amacımız Khan Academy’ye ait eğitim içeriklerini Türkçe olarak sunmak ve Türkçe eğitime destek olmaktır.
Daha fazla bilgi ve irtibat bilgileri için Bilimsel ve Teknik Yayınları Çeviri Vakfı’nın internet sitesini ziyaret edebilirsiniz:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...