Yolculuk

Bazen bir şeyler yazmak için, bir şeyler okumak için, bir şeyler dinlemek için çağrışımlar tetikler bizi. Hiç aklımızda yokken bizi farklı yerlere doğru itekler. Çocukların saf bir heyecan ile annelerinin elini tutup,  bir şey göstermeye çekmesi gibi.
Yine böyle bir çağrışım bir şiire doğru çekti bizi, romantik bir heyecan ile. Yağmurun damlasının yüzümüze düşmesi ile kıpırdayan yüreğimiz, canlanan yaşama sevincimiz gibi bizi sürükledi.
İçimdekiler isimli internet sitesinde Erdal Kaplanseren’in “Gece Otobüsü” isimli yazısı, bizi Sevgiliye doğru dingin bir yolculuğa çıkardı. Yazıdan bir parça paylaşmak isteriz:
“Bir gece otobüsüne bindiğimizi hayal et. Birkaç şehir birden geçerek São Paulo’ya varıyoruz. Bilmem kaç gün kalıyoruz bu muhteşem şehirde.
Oradan yine otobüsle Santa Caterina’ya giderken bu şarkı çalıyor radyoda. İncecik bir sigara sarıp yakıyorsun, otobüsün penceresi yarıya kadar açık. Dışarıda zifiri karanlık. Sen pencereden dışarıyı seyrediyorsun, ben seni. Rüzgarın taradığı ince telli saçlarını.
Omzumda uyuyorsun, saçlarında deniz kokusu. Sabaha karşı Santa Caterina’da açıyorsun gözlerini. Oradan derme çatma bir katamaranla ver elini Buenos Aires! Brezilya’dan Arjantin’e geçmek, bundan daha güzel olamazdı. 
Bizde bu otobüse bindik, fonda çalan müzik ile beraber kendi yolculuğumuza çıktık. Kim bilir kaçımız böyle bir yolculuğu tamamlamış, kaçımız ise hayali ile yaşamaktayız. Hepimiz aslında bir yolculuktayız, farkımız vardıklarımz, varamadıklarımız.  İşte bizim yolculuğumuz;
Yolculuk
Yağmurda arabamım içinde
Bir yanımda deniz
Bir yanımda ıslak yeşil.
Önümde ilerliyor
Kağnı misali
Yük kamyonları.
Farları,
Bar neonları gibi.

Sana doğru geliyorum sevgili
Huzurlu ve keyifli
Aç kollarını, hisset beni
Meltem gibi
Sana doğru geliyorum sevgili
Huzurlu ve keyifli
Sar beni.

Sis kaplamış dağları
Yerlerde nisan yağmurları
Silecekler çalışıyor ahenkli
Radyoda en sevdiğim şarkı
Dilime takıldı,
Aklıma
Sessizliğin.
Dalgalar köpürüyor
Fıçı bira gibi.

Sana doğru geliyorum sevgili
Huzurlu ve keyifli
Aç kollarını, hisset beni
Meltem gibi
Sana doğru geliyorum sevgili
Huzurlu ve keyifli

Öp beni.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...