TÜBİTAK, Geleceğin Bilim İnsanlarını Ödüllendirdi!

MEB Şura Salonu’nda 7 Aralık 2011’de düzenlenen Ödül Töreni ile “Ulusal Bilim Olimpiyatları” ve “Ulusal İlköğretim Matematik Olimpiyatları” ile “2011 yılı Uluslararası Bilim Olimpiyatları”nda Türkiye’yi temsil eden öğrencilere ödülleri verildi.
Ödül Töreni’nde; 16. Ulusal İlköğretim Matematik Olimpiyatları ile 19. Ulusal Bilim Olimpiyatları İkinci Aşama Sınavlarında üstün başarı göstererek; altın, gümüş ve bronz madalya kazanan öğrenciler ile 2011 yılında düzenlenen Uluslararası Olimpiyatlarda ülkemizi temsil ederek madalya alan öğrencilere madalyaları ve ödülleri verildi.
Genç yeteneklerin bilim dünyasına kazandırılması amacıyla, ortaöğretim kurumları ile ilköğretim kurumlarının sekizinci sınıflarına devam etmekte olan öğrencilere yönelik olarak 1993 yılından beri yapılan Ulusal Bilim Olimpiyatları, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve bilgisayar dallarında düzenleniyor. Nisan ayı içinde düzenlenen Birinci Aşama Sınavlarında üstün başarı gösteren öğrenciler, yaz hazırlık kurslarında eğitildikten sonra İkinci Aşama Sınavlarına giriyor. İkinci Aşama Sınavlarında dereceye girenlere de madalya ve para ödülü veriliyor.
2-3 Nisan 2011 tarihlerinde 28 il merkezi ve K.K.T.C’de yapılan 19. Ulusal Bilim Olimpiyatları Birinci Aşama Sınavlarına 10882 öğrenci katılmıştır. Bu sınav sonucunda 242 öğrenci yaz hazırlık okuluna davet edildi ve toplam 258 öğrenci ikinci aşama sınavlarına katılmaya hak kazandı. İkinci Aşama Sınavları ise 3-4 Aralık 2011 tarihlerinde Ankara’da yapıldı.
İlköğretim kurumlarına devam etmekte olan öğrencilerine yönelik olarak 1996 yılından beri düzenlenen Ulusal İlköğretim Matematik Olimpiyatları’nın 16.sı ise 2-3 Nisan 2011 tarihlerinde 28 il merkezi ve K.K.T.C.’de yapıldı. 6456 öğrencinin katıldığı 16. Ulusal İlköğretim Matematik Olimpiyatı Birinci Aşama Sınavı sonucunda yaz hazırlık okuluna davet edilen 63 öğrenci aynı zamanda ikinci aşama sınavlarına katılmaya hak kazandı. Bu öğrencilerin İkinci Aşama Sınavı ise 3 Aralık 2011 tarihinde yapıldı. İkinci aşama sınavında dereceye giren öğrencilere madalya ve kitap ödülü veriliyor.
TÜBİTAK Olimpiyatları 2011 yılı 2. aşama sınavlarında madalya almaya hak kazanan öğrencilerin listesi için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...