Benimle Oynar mısın?


Televizyonda Bülent Ortaçgil’in konuk olduğu, Naim Dinler’in sunduğu “Bir Şarkısın Sen” isimli programda “Benimle Oynar mısın?” isimli şarkıyı dinlerken güzel duygulara kapıldım. Şarkı hoşuma gitti. Daha önceleri o kadar da hoşlanmazdım bu şarkıdan. Bunu düşünürken aklıma Beatles’ın “İmagine” isimli şarkısı geldi. O şarkıyı da önceleri sevmezdim.
Nerden nereye, derken bu konu üzerine biraz kafa yormaya karar verdim. İki şarkıda kendi alanlarına ayrı bir yere sahipler. İkisi de çeşitli kıstaslarda yapılan listelerde hep üstlerde hatta birinci sırada çıkan şarkılar. Küçükken, daha gençken bu iki şarkıyı anlamazdım; Şarkıların bu kadar sevilmesini, tutulmasını, değer görmesini kavrayamazdım.
Zamanla iki şarkıyı da sevmeye keyifle dinlemeye başladım, Bu şarkıların niye bu kadar değer gördüğünü ve kıymetli olduğunu anladım. Düşününce, bu iki şarkının da yetişkin şarkısı olduğunu, çocuklara ve gençlere hitap etmediği kanaatine vardım. İki şarkıda yetişkin bedenlere, olgun beyinlere ve doygun ruhlara hitap ediyor.
Zamanın üstümüzdeki etkilerinden biride bu olmalı; Zevkleri ve anlayışları geliştirmesi, değiştirmesi. Ülkemizin “İmagine” olan “Benimle oynar mısın?” beyinle ruhumuz arasında keyifli bir melodik bağ kuruyor. Her ikisini de dinlendirip rahatlatıyor. Teşekkürler, Bülent Ortaçgil.
Benimle Oynar mısın?
Su olsam, ateş olsam
Göklerdeki güneş olsam
Konuşmasam taş olsam
Yine de oynar mısın benimle

Susulsam, kusur olsam
Ağızdaki küfür olsam
Doğuştan esir olsam
Yine de oynar mısın benimle

Sayılmasam kaç olsam
Topraktaki güç olsam
Aptal gibi suç olsam
Yine de oynar mısın benimle

Benimle oynar mısın?
Benimle oynar mısın?

iyiturks

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...