Herkesin dilinde bu şarkı var! Hayde..

'Av Mevsimi' filminde Cem Yılmaz’ın söylediği şarkı, kısa sürede dillere dolandı

Yavuz Turgul’un 'Av Mevsimi' filminde emekli bir komisere yapılan veda gecesinde, Cem Yılmaz’ın canlandırdığı Laz polis İdris karakterinin söylediği ve herkesin ritim tutarak eşlik ettiği 'Hayde' şarkısı kısa sürede dillere dolandı.

Rahmetli Kazım Koyuncu’nun 2004’te çıkan 'Hayde' adlı albümünde seslendirdiği şarkının söylendiği sahne, amatör bir kamerayla korsan olarak sinemadan çekilip internette yayılınca filmin yapımcısı Murat Akdilek görüntülerin hangi salondan çekildiğini ortaya çıkarmak için ekip görevlendirdi.



KARADENİZLİ SANATÇILAR SEVİNDİ
Karadeniz yöresi türkülerini seslendiren Gökhan Birben, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 'Hayde'nin Hemşin yöresine ait anonim bir türkü olduğunu, düzenlemesini Melek Akman ile yaptıklarını belirtti.

Cem Yılmaz'ın, Yavuz Turgul'un yönettiği 'Av Mevsimi' filminde 'Hayde' türküsünü seslendirmesine sevindiğini ifade eden Birben, ''İlk kez dinlediğimde çok heyecanlandım. Cem Bey'in Karadeniz şivesini bu kadar saydam ve düzgün kullanmasına hayran kaldım. Birçok kişi Karadeniz şarkısı seslendirdi, filmlerde söylendi, ancak bu kadar temiz ve düzgün okunanını ilk kez dinledim. Çok mutlu oldum. Özellikle şarkının söylendiği anlarda Şener Şen gibi bir ustanın yüzüne yansıyan mutluluk beni daha da mutlu etti'' diye konuştu.

POPÜLARİTESİ ARTACAK
Karadeniz türkülerinin popülaritesinin, Cem Yılmaz'ın seslendirmesiyle artacağı yönündeki inancını dile getiren Birben, şunları kaydetti:
''Karadeniz müziği hızlı oluşu ve insanları mutlu etmesi nedeniyle seviliyor. Kazım'ın ardından, söylediği türkülere ilgi arttı. Cem Bey'in doğal olarak bu türküyü seslendirmesi çok iyi, ancak bazı değerlerin tamamen yayılmasını doğru bulmuyorum. Reyting uğruna kirliliği getirebilir. Kazım'ın 'milyonlarca dinleyicim olacağına 100 bin samimi dinleyenim olsun' diye çok güzel bir sözü vardı. Ne kadar çok yayılırsa kirlilik o kadar artar. Popülerliği artırmak adına değerlerimizi yok etmemeliyiz. Çünkü bu türkülerin hepsi bir hikaye, hepsi bir tarih.''
Filmde olay yaratan şarkının sözleri ise şu şekilde:

Hayde gidelum hayde
Dağa k’arayemişa
Elun nişanlısına
Ben nasıl deyim hayde
Çiktum çamı budadum
Endurdum yarısına
Böyle sevda mi olur
Girsun yerun dibina
Kızılağaç fidani
Tepeden budanur mi
İnsan sevduği yardan
Bu k’adar utanur mi
Endum dere duzina
Aşlamayi aşladum
Sevdaluk eyi şeydur
Ben da yeni başladum
Sevdaluk eyi şeydur
Ben da yeni başladum
Sevdaluk eyi şeydur
Ben da yeni başladum
Elun nişanlısına,
Ben nasıl deyim hayde?

Habertürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...