Sıfırdan geldi, İsveç'e model oldu

Kadim Akça, 'Senden bir şey olmaz' diyen öğretmenine bir kitap gönderdiğini söylüyor.

Ziyarete geldiği İsveç’teki teyzesi ile anlaşamayıp, bir süre sokaklarda yaşayan, bahçe temizliği gibi birçok işte çalıştıktan sonra kendi iş yerini daha sonra da holdingini kuran Türk iş adamı Kadim Akça, yazdığı kitap ile İsveç gündemine oturdu. İsveç’in başkenti Stockholm’de yaşayan Kadim Akça, hayatını anlatan İsveç’te başarılı olmak istiyorsan Türk gibi Düşün adlı kitabının tanıtımını yaptı. Hedefinin göçmenlere ve genç İsveçli girişimcilere yol göstermek olduğunu belirten Akça, “İsveç’i seviyorum ama İsveçli girişimci çok muhafazakar ve Türk baharatıyla lezzetlendirilmeye ihtiyacı var. Hedefim genç İsveçli ve göçmen girişimcilere kendilerine inanmalarını sağlamak” dedi. Akça’nın Gayrimenkul ve çöp toplama üzerine 30’dan fazla girişimi bulunuyor.

Mersin’de öğrenim gördüğü sırada, öğretmeninin “Senden birşey olmaz” demesi üzerine 17 yaşında, babası tarafından İsveç’teki teyzesinin yanına gönderilen Kadir Akça, teyzesi ile arasının bozulması ile kendini sokakta bulmuş. Banklarda yatan, bir ara çöpçülük bile yapan Akça’nın kitapta anlatılan hikayesi Varnamo’da bir bankta başlıyor ve Stockholm’un zengin mahallelerinde son buluyor. 2008 yılında kendi kurduğu temizlik ekipmanları firması Aquatech’i, İsveçli Nilfisk-Advance’a satan Akça, hayatını konu alan kitabı yazar Antonia Stackelberg ile birlikte kaleme aldığını söylüyor. Akça, iş hayatında başarılı olmasının, Türk kültürünü unutmadan hayatına yansıtmasına bağlı olduğunu belirterek “İsveçli gibi dürüst ve düzenli olacaksın. Ama İsveçli gibi suskun olmayacaksın” diyor.

Kitaptan Başlıklar

Seveceğiniz işi aramaktan vazgeçin: Bunu çok duyuyorum. Ancak sürekli böyle düşünerek fırsatları kaçırırsınız. Asıl önemli olan işin sizi sevmesi! Sıkıcı bir sektörde de başarıyı yakalayabilirsiniz.
Fırsatları değerlendirin: Küçük veya büyük indirimlerin sizin yanınızdan geçip gitmesine izin vermeyin. Hızlı olun ve işinizi kovalayın.
Zenginliği iyi taşıyın: Benim gibi düşünürseniz başarılı olacağınız garanti ediyorum. Gerektiğinde ekonomi sınıfına binmeyi de bilin ama asıl olarak zenginliği taşımayı öğrenin. Eğlenceli olun, bu hayatınızın her alanına yansıyacak bir sihir.

Radikal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...