CMYLMZ'ın senaryo günlükleri

                           

Cem Yılmaz'ın kaleme aldığı 4 filmin senaryosu Okuyanus Yayınları'ndan çıktı. Yılmaz, kitapların önsözünde filmlerin oluşum süreçlerine bilinmeyen detayları anlatıyor. İşte kendi çizimleriyle Cem Yılmaz'ın senaryo günlükleri...

Neden Uzay Komedisi?

‘Herşey Çok Güzel Olacak’ filminin tatlı dramı, yazarken de çekerken de filmi perdede gördüğümüzde de bizi çok mutlu etmişti.
Bu filmle başlayan sinemacılık maceramda, bu filmdeki gibi hikayelerin güzel filmlere dönüşmesini kovalayacağımı biliyordum. Ancak eski meslekten sebep, fantastik komedi ilgimi de dizginlemek istemiyordum ve geçen 40 yıl içerisinde yapılmış fantastik filmlerin yüzü suyu hürmetine bir uzay filmi komedisi yapmaya karar verdim.

Goralılar... Kardeşleriiiimm!
Neden bu isimde bir film oldu?
Goralı sandviçin üzerine kız kardeşimin çocukken yaptığı, “Nerelisin? Goralıyım” esprisi bu ismi seçmemde etkili olmuştur. “Goralılaaar... Kardeşleriiiimm!” Bu hitap o zamanlar bizi güldürürdü. Aralara nokta koyarak kafa karıştırmak da eh bana kaldı tabii.

Orada Olması Garip Bir Adam

Gora’yı yazdığım dönemde kullandığım malzemeyi şöyle özetleyeyim; basit tatlı bir öykü, tuhaf bakış açılı ‘orada olması garip bir adam’, klişeler, duyulmamış ama hayali kurulmuş replikler bazı görsel referanslar.

İyi Bir Senarist Değilim

İyi bir senarist değilim. Ama bu senaryoyu film işiyle ilgilenen kardeşlerim için iyi ya da kötü örnek olması açısından, yani en azından ‘örnek’ olması açısından göstermek istedim.

‘Turist Ömer'den İlham Aldım

Masallardan yola çıkarak ve aklımın bir köşesinde ‘Turist Ömer Uzay Yolunda’ filmi ile giriştim çalışmaya. Önce, bir ses kayıt cihazına 120 dakika okuyarak ve bütün filmi seyretmiş gibi anlatarak yazabileceğimi düşündüm. Birkaç sahnenin kaydı hâlâ vardır ama bütün olarak bu mümkün olmadı.

Sami Nasıl Arif Oldu

“Benim adım Arif. Ben pratik bir adamım.” Bu, babamdan yıllarca duyduğum ve kendi hayatta kalma mücadelesini özetlediği bir sözdür. Arif o yüzden Arif ama, Arif karakterinin ismini son dakikada yazım programındaki ‘şu kelimeyi bul ve hepsini değiştir’ yöntemiyle ‘Sami’den ‘Arif’e değiştirdiğimizi hatırlarım. ‘Sami şuraya gider’, ‘Sami buraya gelir’ son yazım aşamasında ‘Arif’le değişti. Babamla aramızdaki telif sorunlarını elbette hallettikten sonra...

Devamını Radikal gazetesinin bugünkü sayısında bulabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...